20 AĞUSTOS EHLİYET SINAVI SORULARI VE CEVAPLARI

20 Ağustos ehliyet sınav soruları ve cevapları burada! 20 Ağustos ehliyet sınav soru ve cevap anahtarı MEB MTSK EĞİTEK tarafından açıklanacak. İşte 20 Ağustos ehliyet sınav soruları ve cevapları detayı…

20 Ağustos ehliyet sınav soruları ve cevapları MEB tarafından açıklanacak. 20 Ağustos ehliyet sınav soruları ve cevapları adayların sınavı geçip geçmediği konusunda bir ön fikir sunuyor. 20 Ağustos ehliyet sınav soruları ve cevapları EĞİTEK tarafından açıklandığında sorular eş zamanlı olarak Beyaz Gazete’de de yer alacak.

20 Ağustos ehliyet sınav soruları ve cevapları için bilgisayar başında bekleyen adaylar MEB’in (meb.gov.tr) sınav soru ve cevaplarını açıklamasını bekliyor. MEB 20 Ağustos ehliyet sınav soruları ve cevaplarını PDF formatında yayınlıyor. Fakat PDF formatını açan program her bilgisayarda olmadığı için 20 Ağustos ehliyet sınav soruları ve cevaplarını öğrenmek isteyen adaylar ne yapacaklarını şaşırıyor. Beyaz Gazete olarak 20 Ağustos ehliyet sınav soruları ve cevaplarını bundan önceki dönemlerde olduğu gibi foto galeri olarak yayınlacağız.

79′luk dede sınavda ter döktü

Dayısının oğlunun vadettiği otomobil için ehliyet almaya karar veren ve kursa giden Artvinli 75 yaşındaki Ali Tanrıverdi, ehliyet sınavında ter döktü. Artvin’in Yusufeli ilçesinin Altıparmak köyünde yaşayan Ali Tanrıverdi, kent merkezindeki Kazım Karabekir Anadolu Lisesi’nde düzenlenen Motorlu Taşıt Sürücü Adayları Sınavı’na girdi.

Yaşı itibariyle diğer adaylar arasında dikkati çeken Tanrıverdi, sınavdan sonra soruları yanıtladı.

Küçük yaşından itibaren hayalinin otomobil kullanmak olduğunu belirten Tanrıverdi, ”Sınava girmek için merkeze uzak ilçelerden biri olan Yusufeli’nin Altıparmak köyünden geldim. Param olmadığı için bugüne kadar araba alamadım. Dayımın oğlu ‘Sen sınava gir, kazan, ben de sana hediye olarak otomobil alacağım’ dedi. Bunun üzerine, yıllardır hayalini kurduğum arabaya kavuşmanın heyecanıyla sınava girdim” dedi.

Sınavda çok heyecanlandığını ifade eden Tanrıverdi, ”Soruların bazıları kolay, bazıları zordu. Hepsini işaretledim. İlk yardım sorularında zorlanmadım ama motor sorularında zorlandım” diye konuştu.

Sınavda başarılı olması halinde alacağı arabayı köyden yaylaya gitmek için kullanacağını ifade eden Tanrıverdi, ”Şehre, karayoluna çıkmayacağım. Sadece yayla ile köy arasındaki işlerimde kullanacağım. Rençberlik yapıyorum. Yaşım ilerledi, yürümekte zorlanıyorum. Sınava çok çalıştım. İnşallah kazanacağım. Arabayı kullanacak cesaretim var. Trafik kurallarına uydum mu, yavaş yavaş gidince kaza yapmam. Acele ve süratle işim olmaz. Yavaş gideceğim ve gaza çok basmayacağım. Trafik kurallarına uyacağım” dedi.

Tanrıverdi’ye sınava girdiği okul binasının merdivenlerinden inerken görevli polis memurlarının yardım ettiği gözlendi.

Yılda 6 kez yapılan Ehliyet Sınavlarına girebilmek için Sürücü Kurslarına kayıt yaptırmak en önemli şartlardan biri.Sürücü Adayları kayıt oldukları sürücü kurslarında Ehliyet Sınavında birinci aşama olan teroik sınavı geçebilmek için 3 önemli konuda eğitim görmektedirler. Test olarak yapılan Ehliyet Sınavlarının sürücü adaylarının sorumlu oldukları 3 ders; motor bilgisi, trafik ve çevre bilgisi ve ilk yardım bilgisi olarak üç’e ayrılmaktadır. Adaylar bu üç dersin hepsini başarıyla geçebildiği takdirde Ehliyet almak için gerekli olan ikinci aşamaya hak kazanmış oluyor.

Sürücü ehliyeti için 8 yıllık temel eğitim şartı, hayata geçiyor. İlkokul mezunları, artık ehliyet alamayacak. Sürücü adaylarıyla ilgili 1996′da Karayolları Trafik Kanunu’nda yapılan değişiklik, tartışmalara yol açmıştı. Ehliyet için 5 yıllık ilkokul eğitim şartı, 8 yıllık temel eğitim olarak değiştirilmişti. İtirazlar, yasanın uygulanmasını üç kez erteletti. Milli Eğitim’in, ilkokul mezunlarına 2006′da tanıdığı süre 5 Temmuz’da doluyor.

Nevşehir Burak Sürücü Kursları Kurucusu Cumhur Arslan, ilkokul mezunlarının başvurularıyla birlikte geçen yıla göre başvuruların iki kat arttığını söyledi.

Cumhur Arslan, 1996 yılında Karayolları Trafik Trafik Kanunu’nda yapılan değişiklikle, ehliyet alabilmek için aranacak 8 yıllık temel eğitim (ilköğretim) mezunu olma şartı uygulamasının başlamasının ardından geçen yıla göre başvuru sayısında iki kat artış olduğunu belirtti.

Arslan, bazı ehliyet sınıflarında yer kalmadığını belirterek, birçok başvuruyu geri çevirdiklerini dile getirdi. En çok B sınıfı ehliyete başvuru olduğunu ifade eden Arslan, TIR ve kamyon sürmek için E ve D sınıfı ehliyet almak isteyen vatandaşlarının sayısında da aşırı bir artış olduğunu dile getirdi.

Kaza tespit tutanağı, alkollü ve ehliyetsiz sürücü bırakmadı

1 Nisan 2008′de hayata geçirilen ‘maddi hasarlı kazalarda sürücülerin kendi aralarında anlaşarak tutanak düzenlemesi’ni öngören uygulama, ehliyetsiz ve alkollü sürücü bırakmadı.

Ehliyeti olmayan ve alkollü bir şekilde araç kullanarak maddi hasarlı kazalara karışan sürücülerin, başkasının ehliyetini kullanarak tutanak düzenlediği belirtiliyor. Özellikle trafik polislerinin iş yükünü hafifletmek ve trafik akışının engellenmesini önlemek amacıyla yürürlüğe konulan trafik kaza tespit tutanağı uygulaması, bazı sürücüler tarafından suistimal ediliyor.

Akademi Sigorta Genel Müdürü Cengiz Kollugil, maddi hasarlı trafik kazası tespit tutanağı sayesinde, kazadan sonra tarafların kazanın oluş şekli üzerinde aralarında anlaşarak, trafik polisini beklemeden olay yerinden ayrılabilmelerine imkan sağladığını hatırlattı. Tutanakta doldurulan forma göre, hasarların sigorta şirketleri tarafından karşılandığına dikkat çeken Kollugil, bu uygulamanın Türkiye’de suistimal edildiğini söyledi. Uygulamayla birlikte, sadece alkollü ve ehliyetsiz sürücülerin buharlaşmadığını, aynı zamanda vatandaşların tek taraflı yaptıkları kazalar için de kaza tespit tutanağı düzenlediklerini kaydeden Kollugil, “Otoparktan çıkarken duvara çarpan veya geri geri giderken bahçe duvarına çarpan, direğe çarpan birçok sürücü, tanıdığı birisinin arabasına çarpmış gibi tutanak tutarak sigorta şirketlerinden para alıyor.” diye konuştu.

H SINIFI EHLİYET İÇİN SINAVDAN KAÇ PUAN ALMAK GEREKİR?

H sınıfı ehliyet sınavından geçmek için sınavda kaç doğru yapmak gerekir? H Sınıfı Ehliyet sınavında;

İlkyardım bölümünden toplam 30 soru sorulur. İlkyardım’dan geçebilmeniz için 30 soruda 22 doğru yapmanız gerekir. Bir başka değişle en fazla 8 yanlış yapabilirsiniz. 22 doğru cevap 70 puanı geçmenize yeter. İlkyardım testinde her soru 3,3 puan üzerinden; 3,3 x 22 = 72 puan eder.Trafik bölümünden toplam 50 soru sorulur. Trafik’den geçebilmeniz için 50 soruda 35 doğru yapmanız gerekir. Bir başka değişle en fazla 15 yanlış yapabilirsiniz. 35 doğru cevap 70 puanı geçmenize yeter. Trafik testinde her soru 2 puan üzerinden; 2 x 35 = 70 puan eder.H Sınıfı ehliyet alacak adaylar Motor sınavına girmezler.
Yukarıda belirtilen rakamlar çerçevesinde minimum doğru cevap sayısına ulaşan veya geçen adaylar 70 puan alarak o testten geçmiş sayılırlar. Yaptığınız yanlışlar ÖSS sistemindeki gibi doğrularınızı götürmez!-İlkyardım veya Trafik testlerinin herhangi birinden kalan aday bir sonraki sınavda hangi testi cevaplayacak?

Sınavı geçebilmek için her bir testten ayrı ayrı 70 puan almak zorundasınız. Örneğin İlkyardım’dan 66, Trafik’den 80 alan birisi yalnızca İlkyardım testinden kalmış olur ve bir dahaki ehliyet sınavında yalnızca İlkyardım’dan girer. Artık Trafik’den muaftır. Bir sonraki sınavda İlkyardım testini de geçerse ehliyet sınavını geçmiş sayılır ve direksiyon sınavına girmeye hak kazanır.

Adaylar hangi sınavlara tekrar girecek, kaç sınav hakkı bulunuyor?

Sürücü adaylarının Ehliyet sınavları için 5 sınav hakkı bulunuyor.Adaylar 5 kere teorik 5 kere de uygulama sınavına girme haklarını bitirdiğinde ise yeniden başvuru yapmaları gerekiyor. Teorik sınav yazılı, uygulamalı sınav ise direksiyon sınavı anlamına gelmektedir. Sürücü adayları ise teorik sınavda uygulanan Motor, İlkyardım, Trafik ve Çevre bilgisi testlerinden 70 puanın altında aldıkları testin sınavına girecekler. Yani başarılı oldukları bölümden tekrar teste tabi tutulmayacaklar.

Direksiyon sınavı ne zaman?

Direksiyon sınavı Ehliyet sınav sonuçları açıklamasından 1 hafta sonra yapılmaktadır. Direksiyon sınavı sonunda adaylar uygulamalı sınavı geçmeleri halinde sertifika almaya hak kazanacaklar ve sertifikayı aldıktan sonra 1 yıl içerisinde de Sürücü Belgesi alma hakları bulunuyor.

Yazar admin


Yayınlanan Kategoriler Eğitim Etiketler :20 Ağustos ehliyet sınav soru ve cevap anahtarı, 20 Ağustos ehliyet sınav soruları, 20 Ağustos ehliyet sınav soruları ve cevapları, 20 Ağustos ehliyet sınav sorularıi, alkollü ve ehliyetsiz sürücü, Ehliyet Sınav Soruları Ve Cevapları, Kaza tespit tutanağı, MEB MTSK EĞİTEK, sınav soruları ve cevapları, trafik kaza tespit tutanağı

Bir Cevap Yazın Cevabı iptal etİsim *

E-posta * (will not be published)

İnternet sitesi

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz:

Kategori bilgisayarCep TelefonuDiyetDizilerDünyaEğitimEkonomiFeaturedGenelGüncelinternetİstanbulKanal İstanbulKobiKonutMagazinOtomobilSağlıkSecim 2011SinemaSiyasetSporTeknolojiTorba YasaTurizmTürkiyeYaşam Vatan Son Dakika MetaKayıt OlGirişYazılar RSSYorumlar RSSWordPress.org Son Yorumlar demet in 20 Ağustos 2011 Ehliyet Sınavı Giriş Yerleri ve Soruları Cevapları
"arkadaşlar hanginizde l kitapcığını cevap anahtarı olan varmıvarsa yaza…"fatih kılınç in Sözleşmeli Er Başvuru Şartları ve Başvuru Formu
"slm 21 yasındayım bende szleşmelı er olmak ıstıyorum agrı dogu beyazıtta…"merve in Başbakanlık Bursu Nedir? Nasıl Alınır? Hangi Şartlar Gerekir?
"iyi günler size bir şey sormak istiyorum ben başbakanlık bursu almak istiyor…"2011-2012 Üniversite Kayıt Tarihleri – İşlemleri | Güncel Bilgi Paylaşım Sitesi in YGS-LYS Üniversite Bursu Veren Kurum ve Kuruluşlar 2011-2012
"[...] 5 eylül 2011 9 eylül 2011 tarihleri arasında öğrenciler üniversite k…"atalay KONUR in Hava operasyonunda kaç PKK’lı öldürüldü
"madem TSK , pkk ya böyle zarar verebiliyordu da şimdiye kadar neyi beklemiş?.…" En Çok Yorumlananlar Torba Yasa'da Bağ-Kur'luya Erken Emeklilik Fırsatı Sözleşmeli Er Alımı ve Sözleşmeli Er Şartları 2011 Emeklilik için yaşı bekleyenlere müjde! Muhteşem Yüzyıl dizisi RTÜK'e şikayet yağmuru - 2. bölüm fragmanı - dizi izle Erken Emeklilik Yasa Tasarısı 2010-2011 Kansere Aşıyla Çare Arıyorlar Son Makaleler Hız limitleri değişti, bu limitlere dikkat!KYK 2011-Yurt,Burs ve Öğrenim Kredisi Başvuruları Son Gün Ne Zaman?ÖSYM 2011 DGS tercih kılavuzu (PDF indir)-DGS Tercih kılavuzu için tıkla20 AĞUSTOS EHLİYET SINAVI SORULARI VE CEVAPLARIDevrimi İngiliz istihbaratı yapmış!Libya’da Muammer Kaddafi dönemi bitti Etiket Bulutu AnkaraBaşbakan Recep Tayyip ErdoğanBirCEP TelefonudiyabetDiyetEdenEkonomifacebookFenerbahçegalatasarayGenelgoogleHaberinternetkanserKOBİkosgebmemurMetinMuhteşem YüzyılNinreklamSağlıkSGKSosyal Güvenlik KurumutokiToplu Konut İdaresiTorba KanunTorba TasarıTorba YasaTorba yasada neler var?torba yasa maddeleritorba yasasında neler varTorba Yasa TasarısıTürkiyeYaYaşamYeniYÖKÖSYMİlkİstanbulŞEKERşeker hastalığı onhaberlericabadak.xml

Cover WP Theme

© 2011 Güncel Bilgi Paylaşım Sitesi

Kişisel web sitesiKişisel web sitesi

0 yorum:

Yorum Gönder