Rakiplerini reklamın gücü ile sollamak isteyen KOBİ’lerin en büyük kozu ise Yeşilçam’ın eski oyuncuları oldu.
KOBİ’ler medya dünyasına hızlı giriş yaptı. Rakiplerini reklamın gücü ile sollamak isteyen firmaların en büyük kozu ise Yeşilçam’ın bir döneme damgasını vuran eski oyuncuları oldu.
Türkiye ekonomisinin bel kemiği Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler (KOBİ) reklam dünyasına da el attı. Markalaşmanın gücünü keşfeden yüzlerce işletme, çektikleri filmlerle artık ulusal medyada da söz sahibi oluyorlar. Reklam dünyasının yeni oyuncularının tanıtım stratejilerinde ise Yeşilçam ruhu öne çıkıyor. Son dönemde Plastherm Boru ve Manas Gayrimenkul Cüneyt Arkın’ı, Şahin Sucukları Sümer Tilmaç’ı, Başyazıcı firması ise Metin Akpınar’ı markalarının yüzü yaptı. Et ürünleri sektörünün markası Başyazıcı, pastırma ve sucuk ürünleri için hazırladığı kampanyasında Metin Akpınar ile çalıştı. 600 yıl öncesinin anlatıldığı reklam filminde ünlü oyuncu, Evliya Çelebi rolüyle izleyici karşısına çıktı.
MALKOÇOĞLU BORUYLA SAVAŞIYOR
Kayseri’nin önemli markalarından Şahin Sucukları ise yine Yeşilçam’ın efsane oyuncularından Sümer Tilmaç’ı seçti. Son dönemde reklamı etkin olarak kullanan marka, bu sayede önemli bir ciro artışı yakaladı. Daha önce de kendine farklı yüzler seçen firma, ünlü oyuncu Tilmaç ile başarısını sürdürmek istiyor. Türk sinema dünyasının usta oyuncusu Cüneyt Arkın da son dönemde iki reklam filmi ile gündemde. Bunlardan biri Adıyaman ve Malatya’da toplu konut inşa eden Manas Evleri. ‘Osmanlı Saray’ı konsepti ile izleyiciyle buluşan reklamda Arkın padişah, oyuncu Başak Sayan ise padişahın kızı olarak ekrana geliyor. Reklamda Türk sinemasının unutulmaz ‘Battal Gazi’ karakterine de esprili bir gönderme yapılıyor. Arkın’ın diğer reklamı ise İstanbul’da faaliyet gösteren Plastherm Boru firmasına ait. Nam-ı diğer Malkoçoğlu, bu reklamda gençlik dönemlerinde meşhur olan dövüş hareketlerini borulara karşı uyguluyor.
ESKİ MANKELERİ DE KULLANIYORLAR
Bazı firmalar ise eski mankenleri tercih ediyor. Bunların başında Gizem Özdilli’yi marka yüzü olarak seçen Erciyes Gaz var. Televizyon reklamlarının yanı sıra, billboardları ve Erciyesgaz araçlarını Gizem Özdilli’nin resimleri ile süsleyen firmanın kampanyası 1 yıl sürecek. Öte yandan KOBİ’lerin sinema dünyasına katkısı bununla da sınırlı değil. Konya’da üretim yapan ‘Atiker’, Merkezi İzmir’de bulunan ‘Zavoli’ ve İstanbul’da üretilen ‘Ekogas’, sponsor oldukları dizilerle kendilerinden söz ettiriyorlar.
Ulusal reklama hazırlanıyorlar
Sektörün son verilerine göre reklam yatırımlarında bu yıl yüzde 28′lik bir büyüme yaşanıyor. Reklam pazarının hedefinde ise 6 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşmak var. Bu sıçramayı hızlandıracak en önemli etken ise sayıları yüz binleri aşan KOBİ’ler olarak gösteriliyor. Yapılan araştırmalara göre Türkiye’de ulusal reklama çıkma potansiyeline sahip işletmelerin sayısı ise bini buluyor. Reklamda hızlı davranan KOBİ’ler de rakiplerinden ayrışmayı başarıyor.
Sabah
0 yorum:
Yorum Gönder