Telefonla randevu alan hastaya VIP muamele

Sağlık Bakanlığı, telefonla ALO 182′den randevu alan hastaya VIP muamele yapıyor. 41 ilde uygulamaya geçen Merkezi Hastane Randevu Sistemi’nden muayene sırası alan hastalar kuyruğa girmeden doktora görünüyor.

Yapılan tetkik ve tedavilerde de özel ilgi gösterilen hastalar, eve gittikten sonra 182 personeli tarafından aranıp memnun olup olmadıkları soruluyor.

Hastanelerde, sabahın erken saatlerinde sıraya girmeden kaynaklanan yoğunluğu azaltmak için devreye konulan randevu sistemi 41 ilde sorunsuz işliyor. 182′yi arayan vatandaşlara belirledikleri şehirden, istedikleri hastaneden ve tercih ettikleri hekimden randevu veriliyor. Şu ana kadar sadece Ankara’da 20 bine yakın hasta telefonla randevu alıp tedavisini yaptırdı. 20 bin vatandaştan sadece biri olan Halil Gençay, telefonla randevunun sağlık hizmetlerinde yaptığı devrimi şaşkınlık ve mutlulukla anlattı. 4 yaşındaki oğlu için Ankara Meslek Hastalıkları Hastanesi’nden muayene randevusunu ALO 182′den aldığını belirten Gençay, bir gün sonra belirlediği doktorun kapısına gittiğini söyledi.

Sırada bekleyen hastalardan ayrı olarak bir kayıt masasında kendisine provizyon verildiğini aktaran Gençay, “Telefonla randevu alanlarla ayrı ilgileniyorlarmış. Ben hiç sıra beklemeden doktorun odasına girdim. Meğer telefonla randevu alanlar ayrı tutuluyormuş. Sıra ne olursa olsun.” dedi.

Tedavinin ardından eve geldiğinde akşam saatlerinde 182′den arandığı bilgisini veren Gençay, şu değerlendirmeyi yaptı: “Randevu aldığım doktora muayene olup olamadığımı sordular. Doktorun ilgisinden memnuniyetimi sordular. Sıra bekleyip beklemediğimi sordular. Merkezi randevu sistemine 5 üzerinden kaç puan verdiğimi sordular. Ben de gördüğüm özel muameleye 5 üzerinden 5 puan verdim.”

Ankara’nın İl Sağlık Müdürü Yard. Doç. Mustafa Aksoy, 23 Mayıs tarihinde uygulamanın başladığı telefonla randevu sistemiyle vatandaşların sabah erken saatlerde sıraya girme zahmetini bitirdiklerini aktardı. Telefonla randevu alanların saatinde hastanede bulunmalarını isteyen Aksoy, saatinde gelmeyenlerin sistemin sağlıklı işleyebilmesi için sıranın en arkasına geçmek zorunda kalacağı uyarısında bulundu. Aksoy, “Randevu alanlar sırada kaç kişi beklerse beklesin saati geldiğinde öne alınıyor. Bütün vatandaşlarımızı bu sistemden faydalanmaya davet ediyorum.” diye konuştu.

2 DAKİKADA RANDEVU ALABİLİRSİNİZ

Hasta kuyruklarına 12 Eylül referandum ayarından sonra merkezi randevu sistemi de büyük bir rahatlık getirdi. Vatandaşlar ev, iş, ankesör veya cep telefonlarından 182 Sağlık Bakanlığı Merkezi Hastane Randevu Sistemi’nden, Çağrı Merkezi’ni dakikası 9 kuruştan arayabilecek.

T.C kimlik numarası karşılığında canlı operatörler, vatandaşa en uygun ya da hastanın istediği hastaneye yönlendirecek. Randevu iptali de randevu gününden önce yine 182 numaralı telefon aranarak yapılabiliyor. Görüşmenin süresi ise yaklaşık 2 dakika. Ayrıca, randevu alanlar, cep telefonlarına gönderilecek kısa mesajla da randevunun saati, günü ve hastanesini hatırlatacağı sistem yakın zamanda devreye girecek. Bununla birlikte randevu alanlara provizyon kağıdı da telefonla verilecek.

0 yorum:

Yorum Gönder