Bu Yıl Türk Turizmine Aile Konsepti Damgasını Vuracak

Antalya Kumluca’daki 5 Yıldızlı tatil köyü Şah inn Paradise, 5. sezon açılışını düzenlediği basın toplantısıyla gerçekleştirdi. Şah inn Paradise Yönetim Kurulu Başkanı Özer Sevencan, 1999 yılında Kamer Holding’in turizm sektörüne adım attığını ve ‘Türk aile yapısına uygun bir tatil’ anlayışıyla yola çıktıklarını söyledi. Bu konseptin çok sevildiğini ifade eden Sevencan, “Biz Türkiye’de turizm sektöründe bir farklılaşmaya gittik.

Sektörde yapılmayanı yaptık, Türk aile yapısının değerlerine uygun bir hizmet anlayışıyla hizmet vereceğiz dedik. Bu alanda faaliyet göstermeye başladığımızda böylesi bir talep görmeyi ummuyorduk. Ama zamanla yaptığımız işte en iyi olma prensibiyle hareket ettik. Bu yönüyle ‘değerleri koruyan, Türk aile yapısına uygun tatil’ denilince akla gelen ilk marka haline geldik. Sektörün öncüsü olarak turizme de çeşitlilik kazandırdık” dedi.

Dünyanın hiçbir ülkesinde bu konseptten yok!
Dünyanın hiçbir ülkesinde Şah inn Paradise’da uygulanan konsept tarzında bir tesisisin olmadığını ifade eden Başkan Sevencan, “Yeni yeni Türkiye’de değerleri koruyan, Türk aile yapısına uygun tatil konsepti yayılmaya başladı. Bugün sezon boyunca dünyanın dört bir yanından misafirimiz geliyor. Daha önce konaklayan misafirlerimizin tavsiyeleriyle, internet üzerinden ya da acentelerimiz vasıtasıyla bizi buluyorlar.

Uzun zamandır ihtiyaç duydukları, hayalini kurdukları bir tatil yaşadıklarını söylüyorlar” diye konuştu.
Şah inn Paradise 7 ay hizmet verdiği halde yıl boyunca misafirleriyle iletişimin sürdüğünü dile getiren Özer Sevencan, “Misafirlerimizden kopmuyoruz. İnternet üzerinden hizmet kalitesi ve fiziksel özeliklere dair talepleri bizzat Genel Müdürümüz Yusuf Yücel alıyor ve cevaplıyor.

Misafirlerimiz ne düşünüyorlar, nelerden memnun kalmışlar, nerelerde yenilik istiyorlar, yıl boyunca onların nabzını tutuyoruz. Onların isteklerine uygun değişiklikler yapılıyor. En çok memnun kaldıkları ise; personelimizin güler yüzlülüğü ve yemeklerimizin lezzeti. Bu yıl 1 milyon dolarlık yatırımla yenilik yaptık. Havlusundan, yatak örtüsüne, lobisinden, duvar boyalarına yepyeni bir tesis olarak girdik sezona.

Yeniliklerimizle misafirlerimizi şaşırtmayı başaracağımız için mutluluk duyuyorum” açıklamasını yaptı.
Misafirlerin sağlığı için et sektörüne girdik, Ette Bir’i kurduk!
Şah inn Paradise’da konuklar eğlenirken sağlıklarını ihmal etmek istemediklerini ve sırf misafirlerin sağlığı için et sektörüne girdiklerinden bahseden Sevencan, şunları söyledi: “Biliyorsunuz günümüzde sağlıklı, güvenilir et bulmak oldukça zorlaştı.

Gıda güvenliği, sağlık ve lezzet burada konaklayan misafirlerimiz için önemsediğimiz konuların başında geliyor. Tatil köyümüzde konuklarımız eğlenirken, hoşça vakit geçirirken sağlıklarını ihmal etmek istemedik. Onların sağlığını düşünerek et sektörüne girdik ve holding bünyesindeki diğer gıda firmalarımızın da üretim merkezi Konya Ereğli’de 7 milyon dolarlık başlangıç sermayesi ile Ette Bir’i kurduk.

Ette Bir’deki üretimimizin 1 milyon dolarlık kısmını da bu sezonda Şah inn Paradise’ da tüketilmek üzere ayırdık. Bu miktar Antalya Bölgesi’nde bulunan herhangi 5 adet 5 Yıldızlı tatil köyünün toplam kırmızı et tüketimine eşdeğerdir. Sektörde çok önemsediğimiz yemek konusunda bu yönüyle misafir memnuniyetini yakalamış bulunmaktayız.”

Bayan-erkek eşini kıskananlar soluğu burada alıyor…
12 yıl önce sektöre farklı bir tatil anlayışını getirip, yeni bir konsept oluşturmak için uzun uzun çalıştıklarını söyleyen Şah inn Paradise Genel Müdür Yusuf Yücel, “Ülkemizde Türk aile yapısını ve değerlerini gözeterek hizmet veren tatil anlayışıyla turizm sektörüne adım atmaya karar verdik.

Şah inn Suit, Şah inn Club Karaburun’dan sonra 2007 yılında Şah inn Paradise markasını oluşturup bugün burada gördüğünüz gibi ülkemizde “Türk aile yapısına uygun tatil” anlayışının öncüsü olduk” dedi. Sektöre girdikleri ilk yıl konsepti bilmeyen insanlarda bir önyargının olduğundan bahseden Yücel, “Verdiğimiz eksiksiz hizmet ve pazarlama iletişimi çalışmalarımızla bu önyargıyı kırmayı başardık.

Türk aile yapısına baktığınız zaman birbirini kıskanan eşler çok fazla. Bayan-erkek hiç fark etmez, eşini kıskanan kişiler burada huzurla tatil yapmaya, dinlenmeye geliyor. Tesisimizi diğerlerinden ayıran en temel özellik, alkol servisimizin olmaması ve kadın-erkek için özel havuzlarımızın olması. Bunun dışında aileler bütün aktivitelerini beraberce gerçekleştirebiliyor” diye konuştu.

Amaçlarının turizmde Şah inn Paradise markası ile Türk aile yapısına hitap eden bir hizmet anlayışı sağlamak olduğunu dile getiren Yusuf Yücel, “Nitekim öncüsü olduğumuz bu tatil anlayışı o kadar sevildi ki, kısa süre içerisinde bizim konseptimizi örnek alan onlarca tesis oluşmuş oldu. Bir nevi turizme de çeşitlilik kazandırdık. Bu gerçekten büyük bir başarı ve mutluluk verici bir gelişme” ifadesini kullandı.

Tek bir aileye özel havuz…
Genel Müdür Yusuf Yücel, misafirlerden gelen talepler doğrultusunda, 2012 yılında ilk başta 20 adet olmak üzere ailelere özel havuzların yapılacağını ve bu havuzları kullanmak isteyen kişilerin, gün boyunca aileleriyle diledikleri gibi havuzda vakit geçirebileceklerini söyledi. Yücel ayrıca havuzların yapımı için 400 bin Dolar bütçe ayırdıklarını sözlerine ekledi.

Şah inn Paradise’da kalan konukların hemen hemen hepsinin çocuklarının olduğunu bu yüzden çocuklara ekstra özen gösterdiklerini dile getiren Yücel, “Mini büfeler yaparak onların sağlıklarını koruyoruz, izci kampları kurarak onları hayata hazırlıyoruz. Aileler rahat bir şekilde tatil yapabilsin, dinlenebilsin diye ücretsiz kreşlerimizi hizmete açtık. Aynı zamanda tesisimizde at binmekten tutun da son teknoloji 5D sinema, paintball’a kadar her şey mevcut” dedi.

Eşi benzeri olmayan on bin metrekarelik bayanlar kompleksi!
Dünyada bir ilk olan on bin metrekarelik bayanlar kompleksinde hiçbir ayrıntıyı ihmal etmediklerini ifade eden Yusuf Yücel, “Bayanlar her türlü ihtiyaçlarını buradan karşılayıp, diledikleri gibi eğlenebiliyorlar.

Yine bayanlara özel diskomuz var. Gecenin geç saatlerine kadar sınırsız bir eğlence oluyor. Bu sene aşçıbaşımız Veli Usta tarafından ücretsiz Osmanlı yemekleri kursu verilecek ve misafirlerimiz modayı yakından takip etsin diye anlaşacağımız firmaların tesisimizde defileleri düzenlenecek” diye konuştu.
Diyet yapana, istekleri doğrultusunda yemek ücretsiz olarak hazırlanıyor…

Tüm misafirleri için bireysel çözüm odaklı hizmetler sunduklarını belirten Yücel, “Buna basit bir örnek vermem gerekirse; diyet yapan konuklarımıza, diyet listelerinde ne varsa ya da ne istiyorlarsa kişiye özel yemek hazırlatıyoruz. Bundan ekstra bir ücret de talep etmiyoruz. Tesisimizde kalan tüm misafirlerimizin isteklerini yerine getirmek için elimizden gelen tüm imkanları sağlıyoruz” ifadesini kullandı.

Ramazan’da şimdiden yüzde 70 doluluk sağladık, yüzde 100′e ulaşmasını bekliyoruz

Şah inn Paradise Genel Müdürü Yusuf Yücel, yaptıkları çalışmalar sayesinde toplumdaki Ramazan’da tatil algısını kırdıklarını söyledi. 2009 yılında yapılan bir araştırma sonucunda insanların Ramazan ayında ücretsiz konaklama verilse dahi tatil yapmak istemediklerinin ortaya çıktığını belirten Yücel, şu açıklamayı yaptı: “Bu sonuca göre kendimize bir strateji belirledik.

Öncelikle Ramazan’da tatil yapılmaz algısını değiştirmemiz gerekiyordu. Bu aylarda 100 Euro olan satış fiyatlarımızı 23 Euro gibi maliyeti bile sayılmayacak rakamlara çektik ve doluluk problemimizi 2009′da çözdük. Gündüz devam eden tüm aktivite ve hizmetlerimize ilave olarak gece organizasyonları yaptık ve 24 saat hizmetimizi sürdürdük. Havuzlarımızı gece de açık tuttuk, mehtap turları düzenledik.

Ramazan çadırları, sema ve folklor gösterileriyle beraber Ramazan gelenekselliğini ön plana çıkarırken, oruçlu misafirlerimiz için hoca tutarak sahur programları organize ettik. Fiyatlarımızı 23 Euro’dan 43 Euro’lara kadar çıkartmamıza rağmen Ramazan döneminde şimdiden yüzde 70 doluluk oranını yakaladık. Hatta otelimizde bir geceliği 1500 Euro olan 4 adet kral dairelerini bile doldurduk. Şah inn Paradise olarak Ramazan’da tatil yapılmaz anlayışını değiştirdik.

Ramazan’da nasıl tatil yapılırı gösterdik. Bu yıl Ramazan ayında yüzde 100 doluluk beklioruz.”
Türkiye’de erken rezervasyona karşı duyulan önyargının kırılması için de çalışmalar yaptıklarından bahseden Yusuf Yücel, “Birçok tesis rezervasyon iptalinde önceden verilen ücretin büyük bir kısmını geri iade etmezken, biz tam tersini yaptık ve koşulsuz iade imkanı sağladık. Bu da konuklarımızla aramızda bir güven bağı oluşturdu.

Şu an erken rezervasyon taleplerine baktığımızda, turizmde yaşanan olumlu hava inanın bizi çok sevindiriyor. Tesisimizde geçen yılın aynı dönemi ile kıyasladığımızda yüzde 30 oranında erken rezervasyonlarda bir artış sağlandı. Bu sonuçlardan şunu çıkarmamız mümkün; Türklerin erken rezervasyon algısı değişti ve bu değişimde Şah inn Paradise olarak ufak da olsa bir katkımız olmuşsa ne mutlu bize” diye konu
Değerleri koruyan tatil trendi yurtdışına doğru kayıyor

Dünyanın hiçbir ülkesinde bu konseptte tatil hizmeti sunulmadığı için, Şah inn Paradise’da konaklayan yabancı misafirlerin ülkelerine döndüklerinde, nasıl bir tatil geçirdiklerini ve tesisimizin konseptini çevrelerine anlattıklarına değinen Yücel, “Her sene yurt dışından gelen misafirlerimiz artıyor. Tahmin edilenin aksine en çok Orta Avrupa yani Hollanda, Belçika, Fransa ve Rusya’dan yabancı konuklarımız geliyor. 2009 senesi nisan döneminde yabancı konuklarımızın oranı yüzde 30′larda iken 2011 Nisan’a baktığımızda bu oranın yüzde 70′lere çıktığını görüyoruz.

Bu da şu anlama geliyor: Değerleri koruyan tatil trendi yurt dışına doğru kayıyor” diye konuştu. Yusuf Yücel bu sene turizm sektörü olarak Türkiye’ye gelen yabancı turistlerde yüzde 8′lik bir artış beklediklerini sözlerine ekledi.
‘Aile konseptli’ otellerin sayısı artıyor
2011 yılının Türk turizmi açısından hareketli geçeceğini ifade eden Yücel, Türkiye İstatistik Kurumu’nun açıkladığı verilerin 2011′in ilk 3 aylık döneminin olumlu geçtiği yönünde olduğunu söyledi.

2010 yılında Türkiye’de 29 milyon ziyaretçi sayısına ulaşılırken 21 milyar Dolar gelir elde edildiğinden bahseden Yücel, “Turizmcilerin 2011 yılından beklentileri daha yüksek. Geçen yılın aynı dönemine göre doluluk oranlarının yüzde 15 artması ve gelirin yüzde 28 oranında yükselmesi yaz aylarının daha da hareketli olacağını gösteriyor. Türk turizmcisinin yıllardan beri ilk hedefi yaşanan doluluklarla beraber turist sayısına düşen kişi başı gelirleri de yükseltmek ve uzun vadede bunu sürdürülebilir kılmaktı.

Bu sene bu hedeflerine ulaşacaklar gibi görünüyor” diye konuştu. Turizme asıl ses getirecek ve fark yaratacak unsurun ‘aile konsepti’ olduğunu söyleyen Yusuf Yücel, “Her geçen sene bu konsepti örnek alarak açılan otellerin sayısı artıyor ve inanılmaz bir talep var. Türk ailelerinin ilgisi sayesinde bu yıl ve önümüzdeki senelerde Türk turizm sektörüne ‘aile konsepti’ damgasını vuracak” ifadesini kullandı.

Antalya’nın batısında yaz tatili, doğusunda kış tatili!
‘Aile konseptinin’ öncüsü Şah inn Paradise’ın yatırımlara 2012′de de devam edeceğini belirten Yücel, sözlerini şöyle bitirdi: “Şu anki tesisimiz Antalya’nın batısı Kumluca Bölgesi’nde bulunuyor. Antalya’nın doğusu olan Belek tarafında yeni bir tesis için arayış içindeyiz.

Yaklaşık 50 milyon dolarlık bir yatırımla yaz-kış hizmete açık olan 5 Yıldızlı bir otel projemiz var. Konseptimizi bozmadan Türkiye’de daha önce eşi benzeri görülmemiş bir otel yapacağız ve yine farkımızı ortaya koyacağız. Yazın tatil köyünü tercih edenler Antalya’nın batısına, kışın da ailesiyle tatil yapmanın keyfini yaşamak isteyenler Antalya’nın doğusuna gelecek. Birkaç sene içerisinde termal ve şehir otelleriyle Şah inn Paradise markası büyümeye devam edecek.”